Wednesday 2 May 2012

Saya Memang Teruk Di Mata Kalian

Assalamualaikum,

Andai saya sudah tiada,mungkin ada yang terasa,mungkin ada yang mencari dimana,mungkin ada yang kecewa atau ada juga yang ketawa.Andai saya sudah tiada,mungkin ada yang berasa lega,mungkin Al-fatihah hanya untuk hari pertama,atau mungkin doa sudah tidak dibaca.Andai saya sudah tiada,mungkin ada yang hilang kasih,mungkin ada yang rindu sayang,akan ada juga yang duduk terkenang,mungkin juga ada yang menanti,atau  tiada siapa yang ambil peduli.Andai saya sudah tiada didepan mata,mungkin kawan kawan ada pengganti yang lain,ayah mungkin ada anak yang lain,atau ada tiada saya bukan penting untuk mereka semua.Andai saya sudah tiada,disana mungkin bahagia,disana mungkin derita,disana mungkin ketawa,mungkin juga gembira atau semua buat buat macam tak ada apa apa.


Nama saya Muhammad Nadzrul Hadi Bin Mohd Noor,29 Mei 1993 tarikh bersejarah saya dilahirkan.Saat ini umur saya nak masuk 19 tahun,suatu angka yang masih dianggap muda pada umumnya,tetapi nak atau tidak saya harus menerima bahawa saya semakin melangkah ke arah tua.Semakin itu ertinya semakin dekat kita dengan Maha Pencipta.Diharap dengan peningkatan umur saya ini dapat menambahkan lagi keimanan saya dan rasa cinta terhadap ilmu agama.Insyaallah.


Dah 19 tahun saya dilahirkan di dunia,but honestly i feel like i still don't achieve that can make my parent proud.We never know what will happen next.Setiap gerak laku,setiap lontaran kata,setiap lengguk bahasa,belum tentu menggambarkan apa yang akan terjadi hari esok.Jangan nak pandai pandai kamu semua tahu apa akan jadi hari esok.If that was a fact-based prediction,saya boleh terima.Tetapi kalau berkaitan ketentuan Tuhan,jangan buat buat pandai.Saya rasa,saya terlalu banyak mendatangkan masalah buat keluarga,kawan kawan dan juga orang orang berdekatan.Bila terfikir begitu,patutlah ramai kat luar sana bunuh diri disebabkan tekanan perasaan.Tapi bukan maksud saya akan mengalah dan buat seperti yang orang lain buat.Itu tindakan tak masuk akal.


I know that i'm not good person,and i know that i can be a better person in the future.Saya sedar kesilapan saya.Tuhan itu Maha Kaya,Maha Pengampun Dosa.Dia beri peluang untuk saya perbaiki hidup saya.Baru saya nampak,saya berada dalam sebuah institusi keluarga yang cukup lengkap.Kata orang,dalam setandan pisang itu,tidak semuanya elok.I feel i'm the rotten one.Dalam diam,saya tersangat sangat syukur kepada Allah dengan kurniaanNya yang tidak terhingga.Saya dah nampak bagaimana orang yang kurang pandai menghadapi masalah,orang yang buat buat pandai cuba selesaikan masalah,orang yang berlagak pandai cuba nak jadi hero selesaikan masalah,tapi jadi makin bertambah masalah.

Ingat,segala apa yang kita buat hari ini belum tentu kita akan tahu apa yang akan terjadi hari esok,dan itu bukan sebab untuk kita bergoyang kaki dan berpeluk tubuh.Hidup harus diteruskan,whether you like it or not because what will happen tomorrow,we will never know. ^_^

No comments:

Post a Comment